El IPHES-CERCA y la URV llevan los diálogos científicos a centros tutelados y al centro de formación de adultos de Can Brians
Noticias

El IPHES-CERCA y la URV llevan los diálogos científicos a centros tutelados y al centro de formación de adultos de Can Brians

És la quarta edició del programa que impulsa el grup de recerca Metodologia de la Recerca Educativa amb Impacte Social i que aquest any ha combinat el format presencial amb el virtual. Es tracta d’una iniciativa per portar accions educatives en contextos d’alta vulnerabilitat.

Aquest juliol acabarà la quarta edició del projecte Extended Learning Time IV: Contribuyendo a generar vocaciones científicas en centros tutelados que lidera la investigadora Regina Gairal del grup de recerca MEDIS (Metodologia de la Recerca Eductiva amb Impacte Social) i que compta de nou amb el finançament de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).

Aquesta edició s’havia dissenyat adaptada a la COVID-19 i, per tant, el projecte s’ha pogut dur a terme tant en modalitat virtual com presencial. Consisteix en la posada en marxa de Tertúlies Científiques Dialògiques, en què les participants tenen l’oportunitat de compartir lectures científiques del més alt nivell i dialogar sobre les seves contribucions, les quals han estat seleccionades per persones científiques expertes en diverses àrees que també imparteixen sessions de formació. També s’han fet tallers científics sobre les temàtiques de les tertúlies.

El projecte s’està implementant als Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) Pastoreta (Reus), Voramar (Tarragona) i Sant Josep (Tarragona) i també al pis de noies tutelades Ángeles Custodios (Santander). A través de la nova modalitat virtual, el projecte s’ha pogut desenvolupar al centre de formació de persones adultes Artur Martorell, situada en el centre penitenciar Brians. En concret ha estat un grup d’homes participants al centre de formació d’adults que han pogut seguir les Tertúlies Científiques Dialògiques i els tallers científics impartits per diferents científics. En total hi ha participat unes 40 persones i s’han fet 12 sessions en aquests centres.

Els investigadors i les investigadores que han pres part en el projecte han estat Miquel Guardiona, tècnic l’àrea de socialització de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES-CERCA), Maite Novo investigadora en Didàctica de les Ciències Experimentals de la URV, Laureano Jiménez catedràtic en Enginyeria Química de la URV, Núria Ruiz, investigadora al departament de Química, Física i Inorgànica de la URV i Laura Hernández responsable de la unitat de Divulgació i Educació Científica de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ).

El projecte té previst finalitzar al juliol, quan s’avaluarà l’impacte social aconseguit a l’implementar Actuacions Educatives d’Èxit en diferents contextos d’alta vulnerabilitat.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia de navegación, así como para tareas de análisis.

¿Qué son las cookies?

Una cookie es un pequeño archivo que se almacena en el ordenador del usuario y nos permite reconocerlo. El conjunto de cookies nos ayuda a mejorar la calidad de nuestra web, permitiéndonos controlar qué páginas encuentran nuestros usuarios útiles y cuáles no.

Aceptación del uso de cookies.

Cookies técnicas necesarias

Siempre activas

Las cookies técnicas son absolutamente esenciales para que el sitio web funcione correctamente. Esta categoría sólo incluye cookies que garantizan las funciones básicas y funciones de seguridad del sitio web. Estas cookies no almacenan información personal alguna.

Cookies analíticas

Todas las cookies que pueden no ser especialmente necesarias para que el sitio web funcione y se utilicen específicamente para recopilar datos personales del usuario a través de análisis, anuncios y otros contenidos incrustados se llaman cookies no necesarias. Es obligatorio obtener el consentimiento del usuario antes de ejecutar estas cookies en su sitio web.