L’IPHES-CERCA i la URV porten els diàlegs científics a centres tutelats i al centre de formació d’adults de Can Brians
Notícies

L’IPHES-CERCA i la URV porten els diàlegs científics a centres tutelats i al centre de formació d’adults de Can Brians

És la quarta edició del programa que impulsa el grup de recerca Metodologia de la Recerca Educativa amb Impacte Social i que aquest any ha combinat el format presencial amb el virtual. Es tracta d’una iniciativa per portar accions educatives en contextos d’alta vulnerabilitat.

Aquest juliol acabarà la quarta edició del projecte Extended Learning Time IV: Contribuyendo a generar vocaciones científicas en centros tutelados que lidera la investigadora Regina Gairal del grup de recerca MEDIS (Metodologia de la Recerca Eductiva amb Impacte Social) i que compta de nou amb el finançament de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).

Aquesta edició s’havia dissenyat adaptada a la COVID-19 i, per tant, el projecte s’ha pogut dur a terme tant en modalitat virtual com presencial. Consisteix en la posada en marxa de Tertúlies Científiques Dialògiques, en què les participants tenen l’oportunitat de compartir lectures científiques del més alt nivell i dialogar sobre les seves contribucions, les quals han estat seleccionades per persones científiques expertes en diverses àrees que també imparteixen sessions de formació. També s’han fet tallers científics sobre les temàtiques de les tertúlies.

El projecte s’està implementant als Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) Pastoreta (Reus), Voramar (Tarragona) i Sant Josep (Tarragona) i també al pis de noies tutelades Ángeles Custodios (Santander). A través de la nova modalitat virtual, el projecte s’ha pogut desenvolupar al centre de formació de persones adultes Artur Martorell, situada en el centre penitenciar Brians. En concret ha estat un grup d’homes participants al centre de formació d’adults que han pogut seguir les Tertúlies Científiques Dialògiques i els tallers científics impartits per diferents científics. En total hi ha participat unes 40 persones i s’han fet 12 sessions en aquests centres.

Els investigadors i les investigadores que han pres part en el projecte han estat Miquel Guardiona, tècnic l’àrea de socialització de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES-CERCA), Maite Novo investigadora en Didàctica de les Ciències Experimentals de la URV, Laureano Jiménez catedràtic en Enginyeria Química de la URV, Núria Ruiz, investigadora al departament de Química, Física i Inorgànica de la URV i Laura Hernández responsable de la unitat de Divulgació i Educació Científica de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ).

El projecte té previst finalitzar al juliol, quan s’avaluarà l’impacte social aconseguit a l’implementar Actuacions Educatives d’Èxit en diferents contextos d’alta vulnerabilitat.

Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació així com per a tasques d'anàlisi.

Què són les cookies?

Una cookie és un petit arxiu que s'emmagatzema a l'ordinador de l'usuari i ens permet reconèixer-lo. El conjunt de cookies ens ajuda a millorar la qualitat del nostre web, permetent-nos controlar quines pàgines troben els nostres usuaris útils i quines no.

Acceptació de l'ús de cookies.

Cookies tècniques necessàries

Sempre actives

Les cookies tècniques són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou cookies que garanteixen les funcions bàsiques i les funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

Cookies analítiques

Totes les galetes que poden no ser especialment necessàries perquè el lloc web funcioni i s'utilitzen específicament per recopilar dades personals de l'usuari a través d'anàlisis, anuncis i altres continguts incrustats s'anomenen cookies no necessàries. És obligatori obtenir el consentiment de l'usuari abans d'executar aquestes cookies al vostre lloc web.