El programa informatiu Catalunya al Dia de Catalunya Ràdio ha emès aquest mes de juny un reportatge dedicat al joc educatiu Reptes socials des de la prehistòria, creat per l’PHES-CERCA. El reportatge inclou entrevistes a la Dra. Marina Lozano i a l’Andrea Alías, tècnica de socialització científica de l’IPHES-CERCA, així com la participació d’alumnes de primer d’ESO de l’Institut Campclar de Tarragona, que han pogut experimentar el joc a l’aula.
L’activitat forma part d’un projecte de divulgació científica impulsat per l’IPHES-CERCA amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), que té com a objectiu apropar la recerca prehistòrica a l’alumnat i fomentar el pensament crític a través de la gamificació.
Un joc per connectar la prehistòria amb els reptes actuals
Reptes socials des de la prehistòria és una proposta pedagògica innovadora adreçada a estudiants de primària i secundària. Mitjançant la resolució d’enigmes i l’exploració de casos inspirats en contextos de la prehistòria, l’alumnat reflexiona sobre grans temes de la societat contemporània com la sostenibilitat i el medi ambient, la igualtat de gènere o les migracions.
Aquesta metodologia basada en la gamificació afavoreix un aprenentatge actiu i col·laboratiu, tot fomentant la participació, l’esperit crític i la comprensió del passat com a eina per analitzar el present.
Disponible de manera oberta i gratuïta
El joc està disponible de forma lliure i gratuïta per a tots els centres educatius interessats. Es pot descarregar en català i castellà aquí.